Året på Borgvallen

Uppstartsdagen

Inomhussäsongen brukar avslutas i början av maj när vi får gå ut på naturgräset. För att förbereda vår fina anläggning har vi en uppstartsdag i slutet av april. Då städar vi och snyggar upp för säsongen. Avslutningsvis bjuder vi alla på korv och dryck.

Fredagsträningar

Många av våra lag har träning på fredagskvällar. Då brukar vi även ha cafeterian öppen och det är ofta mycket folk i rörelse. Syskon och föräldrar kan roa sig på lekplatsen eller vårt fina utegym som Enköpings kommun upprättat.

Åsunda Fotball Camp

Sedan 2022 har vi ordnat ett föreningsläger i maj där alla lag deltar. Då får våra tränare och barn utbildning av Svenska Fotbollsakademin samtidigt som vi stärker vår gemenskap och träffas över laggränserna.

Lägret ordnas av våra egna ledare samt ungdomsledare/domare och vår målvaktstränare.

Midsommar

Det är en mycket lång tradition att Åsunda ordnar midsommarfirande i Hummelsta. Då kommer invånare i Hummelsta med omnejd för att fira med oss. Vi träffas kvällen innan för att klä stången och sedan har vi en rad olika aktiviteter på midsommarafton:

• Dans
  • Spiktävling
  • Straffsparkstävling
  • Chokladhjul
  • Fiskdamm
  • Ponnyridning
  • Cafeteria

EP-cupen

Någon del av EP-cupen ordnas på Borgvallen i början av augusti och då är det fullt drag! Många deltagande lag som spelar matcher hela dagen, åskådare som hejar och ett oräkneligt antal hamburgare som grillas.

Hummelstadagen

Vi brukar ordna Hummelstadagen i september. Centralt är ett motionslopp som genomförs i Hummelsta där man både kan gå, springa och cykla. Alla mindre barn som deltar får pris. Utöver loppet har vi haft loppis, lottförsäljning och olika tävlingar. Vissa år har vi avslutat med en fest för de vuxna i vårt partytält.

Övriga evenemang

Vi har bland annat ordnat:

• Grillkväll och loppis för våra ukrainska flyktingar i Hummelsta
  • Lagkvällar på Borgvallen med snacks & fotbollstittande
  • Fest med grill och musikquiz