Matchvärd - ett viktigt uppdrag

I Upplands Fotbollsförbunds tävlingsbestämmelser står det att det ska finnas minst en matchvärd på alla barn-, ungdoms- och seniormatcher. Syftet är att skapa en miljö kring och på fotbollsplanerna, där både domare, spelare och ledare mår bra och har roligt.

Ledarna i varje lag tillsätter en matchvärd till varje match och det kan bli du!

Men vad gör en matchvärd? LÄS HÄR

På Borgvallen kommer det att finnas en matchvärdsväst som du ska ha på dig för att synas tydligt. Det finns även information om din roll som matchvärd. Du kan läsa här redan nu

Uppdraget är att verka för en trygg och positiv matchmiljö. Ta ditt uppdrag seriöst.

För dig som inte är matchvärd för tillfället, se till att hjälpa matchvärden i sitt uppdrag genom att:

Oavsett om vi är publik, ledare eller spelare så är det viktigt att vi;
- inte påverkar domsluten eller ger negativa kommentarer om dem.
- inte använder svordomar mot ledare, spelare eller domare.
- inte använder obscena gester, könsord eller rasistiska uttryck.